CYKLAR, TRÄNINGAR & ANNAT

Nu är det officiellt: Detta var sista gången jag cyklade till skolan när det ligger snö på marken. Snön sölade konstigt nog endast ner min cykel och ingen annans, vilket ledde till att jag blev omcyklad ett x antal gånger. + att mina växlar har frusit fast sedan början på december, så jag kan bara använde treans växel. FAIL. Varför denna idioti? undrar kanske en del. Varför cykla när det finns miljöovänligare alternativ? Jo, det var som så att hovslagaren skulle komma klockan två, och jag slutade kvart över ett och nästa buss gick kvart i två. Inte passande för mitt schedule med andra ord, då jag var tvungen att susa hem kvickt som attan för att förekomma hovslagaren. DOCK skådar jag ett sms när jag sitter på stålhästen på väg hem: "Lennie blir sen så du behöver inte stressa. Han kommer inte innan fyra. Ska du träna idag? /mamma". Allt detta lidande med cykeln hade alltså varit i onödan! Irratationen var ett faktum.

Allting slutade med att Lennie kom kvart över sex. Inte okej! Efter att han hade smällt på Carmen hennes nya skor blev det därmed rush hour för att hinna till träningen. Hann i tid, proffsig som man är, trots klödd med lastningen eftersom vi skulle köra två barbariska hästar i samma släp. Iallafall, träningen gick ganska superbt och nu sitter jag här, nyduschad med en kopp oboy och en knäckemacka med enbart smör på? Vad liknar detta? Inte någon Rebecca brukar äta iallafall, den saken är klar. Nu ska jag rajta ner svaren på några mattetal och därefter inta sängen i sällskap med min biologibok. God natt guys. xx

& grattis julia, 18 år idag!




























Milda moster vilket saftigt inlägg. Orkar folk läsa all denna viktiga information?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0