HÄSTPRAT

Tänkte ge en liten update från de två senaste tävlingarna för jag har inte skrivit om det här på bloggen. Anledningen till det är väl för att jag inte känt något sug att berätta eftersom det inte gått så värst bra. Men man kan väl berätta ändå tycker jag, och hoppas någon är intresserad.

Hässleholm, förra söndagen
1.10: Felfri i grunden, två ner i grunden. Helt okej ändå ju, det blev lite rally i omhoppningen bara :)
1.20: Utesluten.. Stoppade ut mig på sista hindret, fram tills dess gick det överlag väldigt bra så det var synd. Vet inte riktigt varför hon stoppade faktiskt. Det var på en kombination iallafall, första stoppet på A sen andra på B.
Överlag var hon så fin den dagen, riktiga tigersprång och riktigt duktig på framridingen också. Jag är besviken att jag inte fick ut det som fanns där..

Perstorp, idag
1.10: Ett riv på ettan i grunden, faktiskt 100 % Carmens fel, vi kom perfekt och med bra energi men ändå hoppar hon jätteslött. Pucklade på henne lite efter där, sen hoppade hon resten fint iallafall. Men ja, väldigt frustrerande.
1.20: Kaos.. Red katastrofalt, eller rättare sagt red inte alls. Hon blev skitstark och jag red inte alls som jag skulle utan bara satt och försökte bromsa typ. Vi kom trots allt runt, vet inte riktigt hur många fel det blev.. Ett stopp på trekombinationen iallafall, och ett x antal riv. Tre kanske. Och så tidsfel på det.

Nästa söndag blir det dressyrtävling i Gärds! Bara en klass, LB:1. Det ska verkligen bli jätteroligt, längesen jag var ute på dressyr. Söndagen därpå är det julahoppningarna givetvis, i Åsbo. Det blir sista tävlingen för säsongen, sen tar vi lite jullov :)


Sötnosen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0