DUBBELTRUBBEL

Jag och Siri begick idag tidernas största failure. När vi skulle hem från shopping, klev vi på fel tåg!!

I början, med andra ord väldigt länge eftersom vi är erkänt retarderade med dåligt lokalsinne dessutom, verkade allting i sin ordning. Efter ett tag gjordes ett stopp, vilket i ordningen vet jag inte. Jag sneglade ut genom fönstret, och såg en fet skylt som sa LANDSKRONA. Eftersom jag har vissa starka minnen från den staden reflekterade jag lite extra, hade det varit någon annan än just denne hade jag förmodligen inte reagerat. Jag tänkte på Landskrona. Sedan tänkte jag på vart det låg i förhållande till Hässleholm. Det kändes inte rätt. Faktiskt väldigt fel. Varpå jag högt säger:
- Du, var fan är vi någonstans?

Efter ett tag kommer vi fram till att, ja. Vi sitter på fel tåg. Ett tåg mot Göteborg.
Som inte går via Hässleholm.

Vi börjar skratta, vad gör man liksom? En skön gubbe i sätet bredvid guidar oss hur vi ska ta oss hem, och vi får vackert hoppa av i Helsingborg, kliva på ett nytt tåg mot Lund och där byta ytterligare en gång.

När vi till slut var hemma, tror ni inte då jag missar min buss, som dessutom var sista bussen, med mindre än tio meter?! Så jag fick knata tillbaka, kliva på Siris buss och därefter sitta på hennes pakethållare medan 80% av min rumpa hängde utanför och jag fick allvarlig andnöd på riktigt av skratt.

Nu har jag äntligen kommit hem och det är slut på det roliga. Eller ja, det var väl två timmar sen jag kom hem. Sängen kallar, godnatt xx


Kollektivtrafik - djävulens påfund!


Kommentarer
Postat av: Siri

HAHAHA skrattade ihäl mig! Men du glömde bananen!

2010-10-22 @ 12:21:56
Postat av: Ronja

Åh vafan hoppade ni på ett tåg mot Lund när ni var i Helsningborg och skulle till Hässlehom? Hallå Rebecca? haah ;)

2010-10-22 @ 22:53:41
URL: http://ronjastenhoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0