BESÖK!

I helgen har jag haft besök av mina underbara kompisar Siri och Ronja! Vi har haft det supermysigt här. De kom i torsdags kväll vid nio, så då tog vi det bara lugnt här hemma hos mig och catchade up lite grann.

Fredagen bjöd på second hand-shopping (med många fynd!) hela dagen och tacos på kvällen, och lite senare stack vi till studentpuben och chillade med en dipptallrik och varsin cider och bara hade det gött. Vi träffade lite folk från min klass där också, så det var kul. När vi skulle gå hem ösregnade det, så vi sprang heeela vägen från puben och hem till mig! Haha knas.

På lördagen hade vi en heldag tillsammans med Ronjas kusin Lisa som också bor här i Kalmar. Först gick vi lite på stan och minishoppade lite och fikade på Kullzenska, ett supermysigt kafé mitt i stan. Därefter tog vi oss hem till Lisa och körde lite mini-julbak! Det blev fudge och några nötkakor, och efter det körde vi lite TP. När vi kom hem på kvällen lagade vi spagetti och köttfärssås, och sen chillade vi hela kvällen. Körde lite plump, och sen blev det lite planering inför sommarens äventyr! Vi planerar en resa som kommer bli awesome.

Idag åkte de hem redan vid nio. Resten av dagen har varit ganska händelserik, trots att jag sov vidare till cirka tolv haha.. Men efter det var jag på julklappsbyte med Jojjo, Phille och Tobbe på Ben&Jerrys-cafét, riktigt mysigt. Sen skrev jag faktiskt klart hela min filmanalys! Känns gött att vara klar. Och tro det eller ej, men nu ikväll har jag varit på fotbollsmatch! Det var en prestigefylld match mellan jom-ettorna (alltså min klass) och tvåorna, och vi vann med två noll! (Hoppas inte det behöver sägas att jag satt i hejarklacken och inte befann mig på planen..)

Nu blir det sömn! Imorgon är jag ledig, då blir det till att fixa de sista julklapparna! Godnatt xx


Vi i falsterbo förra året! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0