SLUT PÅ SÖTEBRÖDSDAGARNA

Imorgon börjar återigen la escuela! Känns både bra och dåligt, jag trivs bra i själva skolan och har inget emot att vara där, men jag orkar inte göra själva skolarbetet och läxorna.. Detta har i vilket fall som helst inneburit att jag idag suttit heela dagen lång och panikgjort allt jag skulle göra under lovet. Har skrivit två feta arbeten på en dag! Men så går det när man skjuter upp. 

Det ena arbete var om walt disney. Intressant fakta: Han hade en jättetragisk barndom och blev misshandlad av sin pappa :( Tycker det känns sorgligt, började till och med gråta när jag läste det! Han som är den största hjärnan i hela världen inom barnkultur. The walt disney company sysselsätter 150 000 pers och drar in ca 30 miljarder dollar varje år, och allt detta har ursprung från en liten pojke som satt och ritade av grisar och andra runda djur i smyg med en kolbit. Galet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0