FERRARI OCH LITE ANNAT

1. Igår var jag och handlade på maxi. Eftersom jag nyligen kom hem, hade jag i princip ingen mat. Verkligen ingen. I onsdags när jag kom hem från radiosändningen fick jag äta havregrynsgröt. Så ett rejält inköp behövde göras. Det spårade ur en aning, allting slutade med att jag gick ut från affären med fyra sprängfyllda kassar. Och då hade jag verkligen bara köpt saker jag behövde! Jag gallrade till och med i listan.

Därefter återstod det svåraste uppdraget: Att ta sig hem. Mitt enda färdmedel var min relativt skrangliga cykel utan cykelkorg. På något sätt lyckades jag ta mig hem, släpa mig in i hissen och ta mig in i mitt kök. Strongt, om jag får säga det själv. Och det får jag.


2. Vi har en skoluppgift som går ut på att vi ska intervjua en för oss tidigare okänd person och sedan skriva någon typ av personporträtt. Idag, efter att jag varit i skolan hela dagen på seminarium, cyklade jag hem och funderade på vem jag skulle försöka intervjua.. Jag började känna mig lite stressad, deadline är nämligen på onsdag. Jag parkerade min cykel.

Mitt emot vårt cykelställ finns ett garage, och i det garaget finns en sjuuuk ferrari. Verkligen helt sjuk. Anledningen till att jag vet detta är att den stått precis utanför garaget vid några tillfällen, kliniskt ren varje gång. Och de gånger detta inträffat börjar jag alltid fundera på vem denna människa är som äger en ferrari i ett studentområde i Kalmar.

Och idag, när jag stod där och parkerade min cykel, noterade jag plötsligt att garageporten stod öppen, och jag såg en man stå inne i garaget och mecka med den röda ferrarin. Det magiska tillfället hade dykit upp! Jag skulle ju givetvis intervjua ferrarikillen! Att jag inte tänkt på detta tidigare. Jag stövlade in i garaget, avbröt honom i ett telefonsamtal och frågade om jag fick intervjua honom. Och det fick jag! Han tyckte nog jag var lite konstig. Men det gör inget. Nu heter han Ferrari-markus i min mobil och imorgon ska vi bestämma en tid för intervjun.


3.
Imorgon ska jag på halloweenfest och jag har ingen aning om vad jag ska klä ut mig till. Känns sådär.



Jag googlade på ferrari och detta var en av de första bilderna som kom upp.
Såhär ser INTE ferrarikillens ferrari ut.

Kommentarer
Postat av: Mimmi Naveed

Tja sötsak :D

Vad gör du? :D

så sjukt uttråkad..

2011-10-30 @ 10:18:48
URL: http://mimmiiiss.blogg.se/
Postat av: Mimmi Naveed

Tja sötsak :D

Vad gör du? :D

så sjukt uttråkad..

2011-10-30 @ 10:18:48
URL: http://mimmiiiss.blogg.se/
Postat av: Mimmi Naveed

TJAAA SÖTSAK :D

händer? :D

uttråkad...

2011-10-30 @ 11:03:35
URL: http://mimmiiiss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas du haft en bra dag!

2011-11-02 @ 00:09:48
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0