HEMMAHELG

I torsdags for jag hem till hlm, och det var meningen att jag skulle vara hemma 20.02, men istället var jag hemma runt halv elva, feeest. Det var nämligen en kranbil i hovmantorp som vält ner en ledning, vilket ledde till att all tågtrafik från kalmar avstannade och alltid blev kaos. Personalen hade ingen koll på läget alls, resenärerna var i uppror.. Ni fattar grejen. Efter en och en halv timmes väntan kom dock äntligen ersättningsbussen och resan tog sin början.

Trots detta lilla missöde blev resten av min hemmahelg tipptopp. Jag hann med en hel del: Träffa några av de gamla godingarna, gå på kombinerad inflyttnings-/20 års-fest med danne till en av hans kompisar, fika med ida, besöka mormor och morfar, rida.. Och utöver det mys med familjen och med danne. Det kändes faktiskt lite tråkigt att åka därifrån. Men nu sitter jag här i kalmar och har det ändå ganska trevligt. Har packat upp, sprungit en runda, tvättat en maskin och nu sitter jag här och chillar framför datorn med p3 i bakgrunden. Det blir snart till att lägga sig, har en föreläsning om skrivteori imorgon 9 - 16 och då gäller det att vara alert!

Godnatt xx


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det blev tomt här hemma när du åkt. Det gläder mig att ditt lilla hushåll verkar gå såå bra. Jag oroade mig helt i onödan :) Kram

2011-10-12 @ 08:51:35
URL: http://www.chapmansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0