TOMAT- OCH SPENATPAJ, 4 PORT.

Min blogg har, nästintill omärkbart, halvt utvecklats till en matblogg! I like, säger jag.Det kan vi fira med ännu ett recept från husmodern. Så då gör vi det.
 
Pajdeg
1 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
1 dl sojamjöl (har man inte sojamjöl kan man ta 2 dl vetemjöl istället. Vill man inte äta vete överhuvudtaget kanske man kan ta fifty fifty med mandelmjöl och sojamjöl..? Trial and error!)
100 g smör
3 msk vatten
 
Fyllning
Riven ost, så mycket man vill! Jag tog nog runt 2 dl, receptet jag utgick ifrån sa dock 4.
Ca 200 gram spenat
2 tomater
4 ägg
3 dl mjöl
Peppar & salt
 
Knåda samman degen och tryck ut i en pajform. Förgrädda i 5 min på 200 grader.
 
Koka spenaten och skär upp tomaterna. Vispa ihop ägg, mjölk och kryddor. Lägg i grönsakerna, osten och häll över äggstanningen. In i ugnen ca 30-35 min!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0