"BRUNSCH-MUFFINS"

 Ja, så hette de iallafall i Veckorevyn, där jag hittade detta recept på "matmuffins". Dock ändrade jag ganska mycket i det, dels efter behag och dels var det lite saker jag inte hade hemma. Så här kommer min variant på receptet!
 
1 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
1/2 dl pumpafrön
1/2 dl havregryn
1 dl hackade mandlar (jag hackade mina själv, det gör inget om det blir stora bitar!)
2 tsk bakpulver
Godtycklig mängd salt
Godtycklig mängd kanel (men fläska på lite, minst 1 tsk)
3 mosade bananer
1 dl kvarg
Ca 2 msk mjöl
1/2 dl olivolja 
1 (överfylld) msk honung
1 ägg
 
Blanda allt torrt i en skål och allt blött i en annan, och rör därefter ihop allt till en smet. Fördela i muffinsformar (receptet sa att det skulle bli 12, jag fick 20...). Grädda i ugnen 10 - 20 min (beroende på hur stora muffinsformar du har, jag hade ganska små och hade de inne runt 13 minuter.)
 
Krämiga och ljuvliga! Jag åt dem med lite smör på :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0