FOTUPDATE

Idag har jag äntligen varit hos läkare med min fot, och det var ganska dåliga nyheter jag fick där: Jag har troligtvis börjat utveckla något som heter plantarfasciit, som uppkommit genom att min häl fått för dåligt stöd. Jag har normalbreda fötter fram men väldigt smala över hälen, så just vid hälen blir det ett hårdare tryck i kombination med att skon inte sluter tätt kring hälen för att den är anpassad till bredden där framme på fötterna. Jag har läst på lite om åkomman både nu och innan jag gick på läkarbesöket för jag misstänkte det lite själv efter att ha gjort lite research, och har läst att det främst drabbar människor i medelåldern. Det känns så himla tråkigt att jag redan fått så stora problem som så pass ung :( Vill bara gråta.
 
Men iallafall, jag blev vidareskickad till ett ortopedställe där jag bokade tid för fotanalys på tisdag. Men redan idag tittade ortopeden lite på foten och kunde till nästan hundra procent konstatera att jag behöver specialgjutna inlägg just för min fot, med en prislapp på 1800 kr, inte jättekul. Men om det minskar eller helt tar bort mina problem är det sååå värt det! Så jag hoppas på bra reslutat på tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0