STRÖMAVBROTT & FILM

Idag har det varit kaos i Kalmar i cirka sextio minuters tid, halva stan var nämligen utan ström! Och detta inträffade precis när jag var på väg hem från jobbet, och kunde därmed inte ta mig in i mitt hus för tagg-avläsaren drivs ju av ström. Mycket oklart. Kände mig som en hemlös. Jag kom iallafall in till slut, hade som tur var vänner som befann sig på insidan. Bölade sedan över att min inplanerade måltid inte kunde ätas eftersom den krävde tillagning och jag var dödshungrig efter jobbet. Hetsåt keso med banan och duschade därefter i mörkret!
 
Strömmen kom tillbaka efter ett tag och självklart firade vi genom att använda alla apparater: Laddade ner en film till datorn som vi såg i TVn. Standard svensson-beteende. Vi såg filmen Lovelace med Amanda Seyfried, sevärd.
 
Nu ska eventuellt sova, hur bra nu det kommer gå med tanke på grannarnas högljudda fest. Bör påpekas att det är grannarna mitt över och inte ens i samma byggnad. Suck.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0