ONSDAGS-BETRAKTELSER

Onsdagar är verkligen lill-lördagar för mig. Jag slutar skolan redan klockan 12 och har ingen träning på kvällen. Dagen går helt enkelt i slapphetens tecken. Idag, efter skolan, slängde jag in en ica-pizza i ugnen och åt den sedan samtidigt som jag tittade på Pippi på de sju haven som så lägligt gick på tv4 film. Och efter det har jag bara ridit och fixat stallet.

Pippi är, för övrigt, någon man borde ha som sin förebild. Jag har det. Hon är självsäker och självständig, något alla borde sträva efter att bli. Det är skönt med en figur som är så mänsklig, hon är verkligen som ett riktigt barn och hela serien är väldigt genuin, liksom alla Astrid Lindgrens serier är. Hon lyckas få med sådana småsaker som är så klockrena, som man kan känna igen sig i och skratta åt, och allting som händer måste inte ha några följder. Jag gillar inte serier/filmer där allting som händer får följder och påverkar figurernas liv, då infinner sig inte den där känslan av verklighet där. Småsaker som bara händer hör till livet, och det är något som lätt glöms bort.

Med posten idag kom alla papper och kataloger om jultidningar. Jultidningar är något jag verkligen har, och alltid har haft, en förkärlek för. Att breda ut den stora planschen med alla prylar man kan tjäna ihop till, och att räkna ihop alla pengar man tjänat. Det är någon känsla av matriell lycka som infinner sig då. Måste försöka tvinga min bror att sälja i år, det blir väl isåfall sista året. Buhu. Jag kanske skulle ta och sälja nästa år.. Bara för att, liksom.



Kommentarer
Postat av: Ellen (:

sv: okej, tack så mke!=)

2009-09-02 @ 20:03:57
URL: http://hejjellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0