LIST

Tänkte följa strömmen och börja med en sånhär lista! Tycker bloggen har blivit lite "hej idag har jag ätit frukost och gått till skolan, fick vg på ett prov, gick hem, tränade, åt igen, nu ska jag sova godnatt". Och det kan ju anses som lite trist.

Dag 01 – Om mig    
Dag 02
 – Mina föräldrar
Dag 03 – Mina misstag
Dag 04 – Detta hade jag på mig idag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Gamla foton
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min favoritlåt
Dag 09 – Min tro 
Dag 10 – Detta anser jag om sex
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – Om du var sexton år och precis skulle välja gymnasielinje igen
Dag 13 – I min handväska
Dag 14 – Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag byta med
Dag 15
– Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Min pojk/flickvän
Dag 30 – Fula ovanor

Det är svårt att beskriva sig själv. Ju närmre man känner någon, desto svårare är det att berätta hur den är. Och jag är lite överlägsen och ser mig själv som mer komplex genomsnittsmänniskan.

Men! Jag ska försöka.

Jag heter Rebecca (men min mamma ville döpa mig till Febe. Pappa ville inte det. Men min kompis Ida kallar mig det ändå.), jag är 19 bast och går sista året på naturprogrammet på HTS, Hässleholms Tekniska Skola. Det är en tråkig linje och skolan är rätt kass. Men jag ångrar inte att jag valde så. Då hade jag inte mött vissa av mina bästa vänner. I framtiden ska jag bli journalist, så all kemi och biologi osv är riktigt onödig.

Och well.. Jag sysslar med hästar, har två stycken (Carmen & Vanilj) men rider bara Carmen. Jag har ridit sedan jag var sex år och haft egen häst sedan jag var elva. Det har gett mig så mycket. Jag älskar hästar. Men det är inget jag vill syssla med hela livet, tror jag.

Jag tycker om kramar, att åka bil, tjejkvällar, att skriva, att rida på långritter, att sminka mig med megahög musik i bakgrunden, svt, långkalsonger, att läsa böcker, att ha nyblekt hårbotten, spindelharpan, hoppa hoppborg, hotpants, morotssaft, lil wayne, att sova bredvid någon, kepsar, läppstift, att få beröm, dkny be delicious och minigrisar. Jag ogillar kängor, bollsporter, att byta glödlampa, disktrasor, folk som inte kan använda ordet "dock" rätt, eld, tåg (förutom när man sitter i dem), att bli förbikörd av en lastbil när man cyklar, att titta på film, mens, sverigedemokraterna, lök, att bli hyschad, när någon ställer sig framför en när man står i en ring och pratar, epa-traktorer, att noppa ögonbrynen och när stiften är slut i pennan.



Kommentarer
Postat av: Ronja

spindelharpan x2 :)

2011-04-19 @ 22:04:18
URL: http://ronja.stenhoos.blogg.se/
Postat av: rebecca

haha ojsan :$

2011-04-19 @ 22:34:28
URL: http://rebeccawashere.blogg.se/
Postat av: bea

du är fin rebecca. jag vill träffa dig snart.

2011-04-20 @ 22:50:58
Postat av: bea

du är fin rebecca. jag vill träffa dig snart.

2011-04-20 @ 22:51:51
URL: http://svala.webblogg.se/
Postat av: bea

ojdå. vad hände där? dubbelpost, attans.

2011-04-20 @ 22:52:39
URL: http://svala.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0