ARRIVAL

Igår kom mina teer jag beställt från houseoftea.se! Jag är tenarkoman och kände att jag behövde fylla på förrådet lite. Jag dricker vanligtvis grönt te (enstaka gånger svart) till frukost, och därefter dricker jag mest örtteer under dagen, i synnerhet på kvällen eftersom de är koffeinfria. Örtteer är också roliga för de har många olika hälsofördelar.
 
De teer jag köpte var:
  • Ringblomma: Tros ha kramplösande egenskaper och te av ringblomma sägs vara bra för ämnesomsättningen, blodcirkulationen och leverns gallproduktion. Te på Ringblomma kan även användas som gurgelvatten vid inflammationer i svalg och tandkött. Ringblomma är antiseptisk och svampdödande. Ringblomma har mycket länge använts som en läkeört. En av dess vanliga användningsområden är lösningar i hudkrämer, för dess goda egenskaper för hudbesvär, eksem och för att få len hud. 
    Även i sallader och diverse maträtter kan blomman användas, för dekoration med dess vackra färg.
  • Blåbärsblad: Har länge använts som motverkande för diabetes och magbesvär. Det är känt att blåbärsblad kan sänka blodsockret något.
  • Fläder: Har traditionellt använts som ett medel mot förkylning, feber, influensa och virus. Vätskedrivande.
  • Rooibos smaksatt med apelsinInnehåller en mycket hög grad av antioxidanter och en bredd av mineraler.
Dessutom skickade de med ett litet prov med något grönt te från Kina. Det drack jag imorse, det var rättså gott. Igårkväll provade jag fläder, och det smakade och framförallt luktade verkligen extremt mycket fläder! Om jag var tvungen att välja en doft/smak som är min absoluta favorit i hela världen, kommer fläder och kokos på delad förstaplats. Just nu sitter jag och sippar på lite blåbärsbladste, det smakar gott och fräscht :)
 
Sammanlagt kostade allting, inklusive frakt, under 200 kronor! Helt okej :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0