JAG LEVER

Tänkte bara checka in och skriva ett inlägg, bloggandet har legat lite lågt på senaste för jag har väldigt mycket på schemat, främst med skolarbete eftersom vi nu börjat på C-uppsatsen. Vi (jag och min partner Mathilda) har hittills haft lite upp och ner med vår uppsats, först kändes allt bra när vi suttit med uppsatsplan, varit på ett inledande seminarium osv, men när vi sedan hade vårt första handledarmöte blev allt kaos, hon sa helt annorlunda mot vad seminatorn på uppsatsplaneseminariet och den kursansvariga läraren hade sagt, så helt plötsligt kändes det som att allt var fel och våra teorier var inte applicerbara på vår empiri osv osv. Som att inte detta vore nog fick absolut noll konstruktiva förslag på vad vi kunde göra bättre så vi kände oss helt utelämnade och borttappade, jag började till och med gråta på handledarmötet haha.. Kaos som sagt. Men efter en dryg veckas filande och omarbetande och inläsning kändes allt bättre igen och vi gjorde oss redo för vårt andra handledarmöte, varpå vi får info om att vår handledare helt plötsligt blivit sjukskriven och vi får ha ett handledarmöte med två andra lärare istället, som var jättebra och konstruktiva. Men vi vet inte om vi ska ha dem som handledare nu, om den gamla ska komma tillbaka eller om vi ska få någon helt ny.. Jobbigt att inte ha någon att vända sig till. Vi hoppas iallafall på att vi inte får tillbaka vår gamla!
 
Nåja, vi jobbar oss sakta men förhoppningsvis någorlunda säkert framåt med uppsatsen. Utöver det har det varit en hel del jobb, totalt tretton timmar den här veckan och elva förra.. Jobbigt, men vad ska man göra. Det ger ju klirr i kassan iallafall. Nu har dessutom Vectura ringt och jag ska göra lite mer jobb till dem fram till årsskiftet, men det kan jag mer lägga upp själv när jag ska göra som tur är.

Som ni hör är det ganska mycket just nu, jag försöker bara kämpa på varje dag, med träningen som jag också verkligen prioriterar blir det inte mycket tid till annat. Krigar på fram till jul, då det blir lite hemmavistelse med familjemys, inget jobb och förhoppningsvis behöver jag inte sitta med uppsatsen så mycket. Sen den 29e åker jag och Sandra till Istanbul i sex dagar, ska bli skönt att komma bort och vi ska hitta på massa kul, men även ta det lugnt. 
 
Så ligger läget för tillfället. :')
 
Jag för några månader sen :')
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0