LOOOND

Igår var det roadtrip med skolan! Destination: Lunds Universitet. Syfte: Framtidsplanering.
Trots en bristfällig karta över staden samt en halvtaskig arbetsmoral tog jag mig till den byggnad som kändes mest aktuell, det vill säga den som har absolut minst att göra med den linje jag går nu. Gick på föreläsningen om journalistikprogrammet, blev nog ännu mer positiv till denna eventuella livssysselsättning än jag redan varit sedan innan, men vi får väl se. Gillar även att de inte tar in på gymnasiebetyg, känns fräscht. Varför ta in fullständigt olämpliga personer för yrket bara för att de råkat kirra mvg i idrott, estetisk verksamhet och övrigt dingleri? Det är inget system jag gillar då jag föredrar grundförståelse, förmåga att analysera och talang. 

Suck, denna framtid alltså. Hur hamnade jag plötsligt här, sista året på gymnasiet, allmänt vilsen och smått talanglös? Skulle behöva ett jullovsjobb, jag needar cash! Men med tanke på hur omöjligt det är att ens få sommarjobb känns det inte särskilt aktuellt, men jag ska göra ett halvhjärtat försök iallafall.

Tänkte lägga upp en bild på en sunkig städerska och skriva "min framtid" under, men när jag googlade på städerska kom det bara upp sexy maid-brudar i sann halloweenanda, så det blev inget, ha-ha.

Nu ska jag sova. Tänk om man kunde göra karriär på det. Och döpa om det till något flashigt som man gör om alla jobb nuförtiden. Personal manager & konsult för perioder av antisömnlöshet. God natt xx

(PS. För att göra bloggen politiskt korrekt: Det är givetvis inget fel på att vara städerska. Och dessutom heter det lokalvårdare, det ni.)

Kommentarer
Postat av: Siri

Bra inlägg! Du är allt annat än talanglös. Om du varit det så hade du ju inte tyckt att man skulle komma in på talang med mera?

2010-11-11 @ 13:46:36
Postat av: rebecca

goooolleeee :)

2010-11-12 @ 09:34:48
URL: http://rebeccawashere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0