BRISTFÄLLIGT

Igår var jag som tidigare nämts och bowlade. När jag klev in genom dörren till bowlinghallen kändes det snarare som att kliva in på röda mattan. Möjligen en smärre överdrift, men min poäng: Folk klär upp sig till konstiga saker. Exempelvis bowling dåva. Visst, på ett sätt är det ett socialt sammanhang. Fattar att man inte vill se ut som en slöfs. Men någonstans får väl gränsen gå. Bowling är faktiskt i grund och botten en sport. En sport som dessutom kräver fula skor. Det ser lite komiskt ut med folket som är dressade till tänderna och ändå knatar fram i exakt likadana skor hela högen.
En annan tillställning många, enligt min mening då givetvis, klär sig felaktigt till är bio. Vem kom på den idiotiska idén att klä upp sig till bio? Idiotiskt. Det är ju inte ens någon som ser en förutom när man går in och ut ur salongen. Nej, bio = mys.

Sådär. Ännu ett stort samhällsproblem är löst. Suit down! säger jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0