SUCK

Först idag såg jag Obamas tal angående bin Ladens död, och det gjorde mig väldigt illa berörd, samtidigt som jag bara tyckte det var patetiskt. Jag har haft hyfsat hög respekt för Obama men nu sjönk den rejält. Det var bara skitsnack rakt igenom, självklart inlindat i bra retorik.

Det jag reagerade mest på var två saker:

Dels hur han framställde sig själv som någon sorts despot, då han framhävde hur det var han som givit ut order att avrätta bin Laden osv. Jag trodde vi levde på 2000-talet? Har vi inte kommit förbi enväldes-tiden för ganska länge sedan?

Dels hur han ständigt påtalade hur "rättvisa hade skipats". Tror han på allvar att folk med vänner, familj eller kollegor som dog den elfte september nu känner sig tillfredsställda? Att de helt kan släppa det som hänt nu när "den skyldige" dödats?

Det är så genomskådligt att man vill hitta en syndabock. Al quida kommer inte direkt försvinna bara för att de tagit bort ett enda kugghjul i en stor maskin? Och dessutom, man firar inte när en person dödats. Man gör bara inte så. Ibland chockeras jag av hur ocivilserad världen fortfarande är.


Kommentarer
Postat av: bea

håller med dig. hela altet är äckligt, jag mår illa.

& vad fan vet USA om rättvisa? Är detta rättvisa? nej, äckligt är vad det är!

2011-05-04 @ 19:57:24
URL: http://svala.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0