TISDAG

Starten på denna vecka har varit händelserik! Vad gäller skolan har det varit två långa dagar. En ny kurs har börjat, bild och form. Så igår och idag har vi hållt på och lärt oss alla systemkamerans funktioner, komposition av bilderm ljussättning.. Ja, typ det. Jag kunde redan en del om systemkameran sedan innan, men det blir ändå en helt annan sak att verkligen få allt förklarat av en riktig proffsfotograf än att bara testa sig fram på egen hand. Nu har vi fått ett fotoprojekt till på fredag, får väl se hur det går. Det ska nog inte vara några problem, det kommer nog bli tuffare de kommande veckorna då vi ska hålla på med photoshop och indesign som jag aldrig har jobbat med tidigare.

Utöver skolan har jag igår varit på världens roligaste fika hemma hos Johanna, en som bott här i korren tidigare, med nästan hela korrefamiljen. Vi fick hemmagjord smörgåstårta och lekte maffia, världens seriöst roligaste lek. Vi körde minst tio rundor haha.

Ikväll har jag, Philip, Tobbe, Jojjo och André varit på kinabuffé och tryckt i oss ohälsosamt mycket mat. Vi var tvungna att gå en lång promenad efteråt för att smälta all mat!

Nu ska jag sova, imorgon är det ingen skola så då blir det nog lite sovmorgon. Och under dagen blir det väl fixa lite behövliga saker, som att handla, städa, läsa kurslitteratur, och förbereda kvällens bill & bull! Godnatt :)

Kommentarer
Postat av: Felicia

jag älskar att höra vad folk har för olika åsikter. Så nu undrar jag hur just DU tycker att en bra blogg är! :)

2011-11-13 @ 17:21:56
URL: http://Fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0