MIN LINSGRYTA

Nu när jag blivit vegetarian har jag raidat hela internet efter goda och nyttiga vegrecept, och i detta stötte jag på en linsgryta som verkade intressant. Jag modifierade receptet lite och resultatet blev strålande! Det smakar verkligen som vanlig köttfärssås, till och med godare, och den är minst lika enkel att göra. 
 
1/4 riven gul lök (men ta mer om du tycker om lök)
1 paket linser (jag använde de här)
1 paket icas krossade tomat med basilika 
En skvätt matlagningsgrädde
Ca 1 msk tomatpure
Salt, svartpeppar, paprikapulver och basilika
 
Icas krossade tomater finns även med vitlöks- och chilismak, så om man inte är förtjust i basilikalinsgryta kan man göra vitlöks- eller chililinsgryta istället! Byt då ut den extra basilikakryddan mot extra vitlöks- eller chilipulver.
 
Serveras såklart med fördel med spagetti eller makaroner, men jag hade just idag lite klyftpotatis som blev över sedan lunchen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, det ser ju gott ut. Men linser, tror du pappa äter det...???

2012-11-07 @ 19:24:35
URL: http://www.chapmansblogg.blogspot.com
Postat av: DAISY

Åh så snäll du är, tack tack fina du :) Blir så glad så!

2012-11-07 @ 20:36:02
URL: http://daisykewk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0