MAJESTÄTISK ÄPPELPAJ

Att äta en nyttig, vegansk, glutenfri äppelpaj till lunch. Det är vad jag gjorde alldeles nyss, och min livskvalitet ökade drastiskt med cirka 300 procent. Den är verkligen hur enkel som helst att göra, och det allra bästa är att det inte krävs några direkta mått. Att höfta i matlagning och bakning är bäst.

Denna paj består av tre simpla lager:

Lager 1: Godtyckligt många äppelskivor kryddade med en generös mängd kanel.
Lager 2: Random nyttigheter som man bara strösslar ovanpå! Möjligheterna är oändliga, men själv använde jag idag: havregryn, mandelmjöl, pumpafrön, riven kokos samt söndersmulade valnötter.
Lager 3: Några klickar kokosfett här och där för extra juicyness! (Självklart kan man använda vanligt smör men då ryker vegantiteln och i viss mån också nyttighetstiteln).
 
In i ugnen på 200 grader i 20 - 30 minuter, och saken är biff! Servera med random tillbehör (eller utan), själv gjorde jag en tattig men nyttig vaniljsås på naturell havregurt och vaniljpulver. 
 
Efter denna magnifika måltid är jag laddad inför gymmet, idag är det den ack så älskade legday. Men först: Chill i någon timme för att matkoman ska lägga sig.
 
Mitt livs mästerverk. Det ser ut som en miniportion på bilden av någon anledning men jag lovar att det var en sumobrottarportion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0