PLANTERING PÅ G

Idag är det inte vilket lördag som helst i casa de Rebecca, det är nämligen planteringslördag! För någon månad sedan köpte jag fröer och några krukor på Ullared, men det har inte blivit av att jag gått och köpt jord och lecakulor. Men idag hände det, och nu är krasse, gräslök, dill och persilja planterade i varsin kruka! Jag befarar dock att det bara är krassen som kommer att ta sig, men vi får se vad som händer helt enkelt. Ibland är jag lite glömsk när det gäller att vattna mina växter, så det får jag verkligen försöka att komma ihåg. Nu står det på i mitt enda fönster, som vid det här laget är ganska överfullt. Jag hoppas att de får tillräckligt med solljus där.
 
Krassen :) Krukan är som sagt från Ullared.
 
Här ser man inte fröerna för de skulle tryckas ner en bit. Men från vänster till höger är det dill, persilja och gräslök om jag inte minns fel. De två "pojkkrukorna" är från Ullared och den lila har jag fått i gåva (då med en annan växt i).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0