VALBORG!

Idag är det valborg, något som nästan passerat mig obemärkt förbi. Men bara nästan, för jag gick tidigare ikväll och tvångstittade lite på en brasa. Sen gick jag hem igen.
 
99 procent av Kalmars studenter firar nere på ett ställe här som heter Lindö, men eftersom jag är tråkig och osocial gick jag istället till barnfamiljversionen av valborg på ett ställe som heter Skälby, och när jag kom dit tappade jag hakan fullständigt. Det var ett myller av människor av sällan skådat slag. Jaså, det är såhär ett valborgsfirande i en stad med 20 000+ invånare ser ut, tänkte jag då. Det var matstånd, lotteri, musik, aktiviteter.. Och livets största majbål med tillhörande säkerhetsgubbe utrustad med vattenslang. Hemma i Hässleholm nöjer vi oss med en trött brasa och en klotgrill.
 
Folkmyller!
 
Här hade inte brasan riktigt tagit fart, det var rökfest.
 
När jag kom hem gjorde jag mig denna underbara måltid! Kokt morot och potatis, quornfiléer, hummus, machesallad samt en mix av stekta grönsaker: Champinjon, röd och gul tomar, sparris och aubergine.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0