BU FÖR GRISAR

Usch, igår hände en sak som inte var så bra. Jag körde på ett vildsvin :( Jag och danne var på väg hem till honom, vi hade precis varit och handlat lite på coop och körde mot vinslöv. Klockan var lite över sex så det var ju ganska mörkt, och helt plötsligt sprang de som två skuggor över vägen framför bilen, danne såg dem först och skrek till och jag ställde mig på bromsen direkt men hade inte en chans, den ena hann inte över :'( Det blev en ganska kraftig smäll för bägge krockkuddarna utlöstes och grisen dog direkt. 

Som tur i oturen kom det precis en familj körandes bakom oss där pappan var med i jaktlaget i området, så han började styra upp direkt och efter en stund var där tre jägare på plats och tog hand om grisen. Bilen bärgades efter ganska lång väntan av assistanskåren som även skjutsade oss hem. 
 
Ingen rolig kväll alls :( Vi skulle hem till några kompisar och titta på melodifestivalen men vi stannade hemma istället. Men man får vara glad att ingen mer än grisen och bilen kom till skada.
 
Kvaddad..
 
Här ligger den stackaren :( Jägarna uppskattade den till ca 80 kg.
 
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

"Den stackaren"? Jag fick inte ens ett par tofflor...:)

2013-02-25 @ 13:25:39
Postat av: rebecca

Hahaa förlåt :(((

2013-02-25 @ 17:28:16
URL: http://rebeccawashere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0