DEN TOMMA STOLEN

Jag ber om ursäkt för tystnaden som rådit här i ett par veckor. Men nu drar jag igång igen, ett av mina mål för 2013 var ju trots allt att bloggen skulle leva och uppdateras ofta.
 
Iallafall, för ett tag sedan läste jag ut Den tomma stolen av JK Rowling, som jag fick i julklapp av mamma och pappa. Det är Rowlings första vuxenroman, och gillade den väldigt mycket!  Jag vet inte riktigt vad man mer specifikt ska kalla genren, men den präglas iallafall av mörk humör, vilket är något jag tilltalas väldigt mycket av. Och JK Rowling är ju väldigt träffsäker och har ett unikt språk, så det var ju som upplagt för succé. Med detta sagt måste jag dock säga att de första kapitlen kändes ganska röriga, eftersom handlingen skildras ur många karaktärers perspektiv. Men efter några kapitel knyts trådarna ihop och läsningen blir en fröjd.
 
Jag rekommenderar verkligen alla att läsa den, särskilt ni som är som jag och faller för en bok mer efter hur den är skriven än själva storyn (och därmed inte har mycket till övers för deckare..)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0