ETT SPÄNNANDE MÖTE

Idag har jag och Emma, min "handledare" eller vad jag ska kalla henne, varit ute och träffat en helt underbar kvinna! Marie Louise, som bodde "mitt emellan Hörle och ingenstans" som vissa uttryckte det, bjöd på hemmagjort rågbröd, visade oss runt och på sin gård och berättade om sin fascinerande livshistoria. Hon hade köpt sin gård år 2001 från kronofogden, och då fanns det varken vatten, ström eller stall, och huset var ett ruckel fullt utav hål och fuktskador. Nu är huset och trädgården supermysigt och där står ett litet stall hon byggt helt själv (med hjälp i tre dagar från sin son). Nämnas bör att hon är 69 år! Grym och inspirerande kvinna.
 
Vi var där för att i ett tidigare nummer av Hästfocus togs det upp en del om "djursamlare" och att det sker vanvård av djur som vissa kanske misstänker men ingen anmäler. Marie Louise ringde upp oss och ville belysa att ibland kan det faktiskt var tvärtom, då hon blev anonymt anmäld för vanvård av sina två hästar, uppenbarligen totalt utan grund eftersom när länsstyrelsen kom dit och granskade fick hon inte en enda anmärkning. Sjukt att det kan vara så. Men det är typiskt folk att inte acceptera att folk har ett annorlunda levnadssätt. 

Jag är glad att jag fick chansen att följa med och träffa Marie Louise, kommer ta med mig det mötet in i min framtid.
 
Marie Louise hade verkligen ett unikt hem med massvis av vackra prylar överallt, torkade växter hängande i taket och stilleben av allt möjligt. Hon visade även sitt växtfärgade garn och skulpturer hon gjort. Tycker verkligen om hem som är personliga och fullt med brokiga ting, och inte bara inrett rakt igenom med ikea! (No hating at all mot ikea dock! Är ett stort fan av dem!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0