MIN VANILJ

Idag åker vi iväg med Vanilj. Vi har tagit beslutet att sälja henne, även om det känns jättejobbigt. Om jag hade fått bestämma hade hon varit kvar på gården ännu längre, hon har ju varit min bästa vän i sju år nu. Vanilj är verkligen en riktig kompis med så mycket personlighet och ett hjärta av guld. Hon har haft en bra tid hos oss och förgyllt vår tillvaro så otroligt mycket, men nu är det dags för henne att gå vidare eftersom mamma och pappa vill få mer frihet och hennes mest aktiva medryttare, underbara Eva Marie, tyvärr ska flytta. Och hon kan ge en annan liten tjej mycket kunskap och glädje, och få uppmärksamhet och ridas mycket.
 
Jag kommer sakna henne otroligt mycket, men hon kommer få det superbra hos sin nya matte och lill-matte uppe i Halmstad. De bestämde sig direkt efter de hade provridit henne, och verkar vara jättebra människor. De ska ha henne på prov i sex veckor, och sedan köpa henne om allt känns rätt. Det känns väldigt bra att göra så, så man inte bara säljer direkt utan att om det mot förmodan inte skulle fungera med henne så hämtar vi helt enkelt hem henne igen.
 
Vanilj kommer alltid finnas i mitt hjärta, och självklart kommer vi åka upp och hälsa på henne! Hon försvinner ju trots allt inte iväg så långt :) Men jag kommer säkerligen gråta när vi lämnar av henne..
 
I lördags när vi skulle iväg till Galgbacken med Catta och Tavoy. Hon var pigg och ville iväg :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0