BÄSTA PÅ LÄNGE

Åh, jag måste dela med mig av något som hände mig idag. Jag satt några timmar i eftermiddags och pluggade på ett fik, och jag fick uppleva något magnifikt:
 
En liten bit ifrån mig satt en annan tjej och pluggade, och plötsligt kom det fram en kille och frågade henne om hon pratade engelska och hon svarade givetvis ja, och han slog sig ner och världens mest avslappnade raggning inleddes! Det var verkligen som att jag var med i en filmscen: Han hette John och kom från Philadelphia och bara satte sig ner och pratade med denna tjejen så otroligt prestigelöst, verkligen sååå osvenskt. Båda var skitsnygga, hennes engelska var jättebra och de hade ett perfekt samtal utan någon stelhet överhuvudtaget, och det slutade med att han berättade att han skulle ut på en av krogarna här i Kalmar och sen gick han. De satt säkert i minst en kvart och pratade, och självklart var jag största tjuvlyssnaren.. Åh, det var så fint att jag nästan började gråta. Mitt livs moment. Människor är underbara. Min dag, vecka, månad är gjord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0