PLUGG & PT

Sitter här just nu och försöker ta mig igenom en vetenskaplig artikel som jag ska skriva ett paper på ca 3 A4-sidor om tills på fredag.. Den är egentligen väldigt intressant (handlar om genusforskning) så det är inte alltför farligt, men jag tycker att det är lite jobbigt att läsa på en datorskärm. Att den dessutom är skriven på akademisk engelska gör inte saken enklare! Men jag ska nog ta mig igenom den.
 
Förutom plugget rullar det på med lite jobb (12 - 17 idag) och träning. Boxningspassen måndag och tisdag var riktigt roliga den här veckan :) Och en annan nyhet är att jag börjat träna med PT! Nordic Club här i Kalmar hade ett erbjudande. Så nu ska jag träna med PT-Sara två gånger i veckan de närmsta fyra veckorna, kul! Igår gjorde vi mätningar samt kondis- och styrketester, och imorgon ska vi köra det första riktiga passet. Vi kommer fokusera på basala styrkeövningar som marklyft, knäböj, militärpress, bänkpress, chins och dips, ska bli kul att utvecklas inom det.
 
Jag blev verkligen förtjust i Nordic, gillade stämningen där och själva gymmet i sig, även deras pass verkar superlockande. Ska verkligen passa på att testa på några pass nu under dessa fyra veckorna! De kör med Les Mills-pass där vilket de ju inte gör på Friskis. Jag var lite sugen på att byta helt från Friskis till Nordic, men har kommit fram till att jag trots allt inte kommer att göra det. Det går inte riktigt ihop eftersom jag ju trots allt har kort på Friskis hela detta året + mer än halva nästa också, och dessutom är Friskis billigare och ligger närmre där jag bor. Får ta med mig allt jag lär mig av Sara till Friskis och köra på där. Jag trivs ju verkligen på Friskis det är inte det, bara det att Nordic känns som ännu en klass högre!
 
Det var lite uppdatering av läget! Nu ska jag fortsätta med plugget. Avslutar med en bild från måndagens boxningsträning :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tränar på nordic wellness och deras pass är också les mills. Tycker passen är skitbra, trivs mkt bättre med den typen av pass än dom som friskis har... Lite för hurtigt o för min smak på friskis hehe:)

2013-10-29 @ 22:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0