WOD

Efter flera timmars tentaplugg på bibblan är det riktigt skönt att komma till gymmet och bara köra sin grej. Var riktigt taggad på att springa lite på löpbandet idag, och sen köra lite övre/mellersta rygg och mage efter det. Hade tur och fick ett löpband direkt, jag kom en jättedum tid då det alltid är mycket folk men det var inte så överflödigt idag faktiskt. En del av "dagssländorna" som börjar träna när höstterminen börjar har redan börjat droppa av märker man. Skönt! Ser inte fram emot tiden när nyårsgymmarna kommer, då går det knappt att vara där vissa tider. Nåja, den dagen den sorgen!  Dagens pass såg ut såhär:

35 minuter på löpbandet (5 minuter pw som uppvärmning och löpning de resterande 30)
 
Hantelrodd 3x10 på varje sida, 12 kg

Skivstångsrodd 5x10, 15 kg 
 
Latsdrag 5x8, vet inte vilken vikt
 
Planka totalt 3 min

Sammanlagt 50 andra magövningar (Blandade situpsvarianter typ)
 
Nöjd med allt förutom skivstångsrodden! Det var faktiskt första gången jag gjorde den övningen, jag brukar köra rodd i en maskin annars men den maskinen är tillfälligt borttagen från mitt gym, så tänkte att jag ersätter den med skivstångsrodd. Men visste inte riktigt vilken vikt jag skulle ta och 15 kilo var alldeles för lätt, vet inte hur jag tänkte där då jag kör enhandsrodd med 12 kilo..? Kände inte riktigt heller att jag fick in tekniken. Nåja, övning ger färdighet och man ska inte ta för tunga vikter när man testar nåt för första gången.
 
Sjukt energisk på gymmet pga denna feta pre workout-måltid! Lunchade idag på Stars & Stripes med Tobbe och André, såå gott! Vi rullade tillbaka till bibblan sen. (Givetvis gick jag och tog en lika fet portion till då det var buffé! Min mage är ett bottenlöst hål.) Och ja, det ni skådar i övre vänstra hörnet är raggmunk med råröda lingon! Kärlek till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0